Булінг (цькування) – діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.
Телефони довіри
Протидія булінгу у шкільному середовищі
Булінг – це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного чи психологічного самоствердження. Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування і т.п.) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються.
У ситуації булінгу існує три сторони: агресор(булер), жертва (потерпілий) та спостерігач (може бути відсутній). Щоб стати об’єктом цькування не обов’язкова наявність якоїсь певної ознаки. Це може бути будь що. Наприклад, дитина відмінно навчається, стильно одягається чи наділена певним талантом. Для булера завжди знайдеться причина для приниження.
Найчастіше жертвами булінгу стають діти, які мають:
Для того, щоб зрозуміти чи терпить дитина знущання потрібно мати із нею довірливі відносини. Станьте своїй дитині другом, опорою, щоб вона знала і розуміла, що саме вам можна відкритись, бути захищеним і нічого не боятись. Це найкраща профілактика. При відсутності довірливих стосунків між дитиною і батьками, дуже важко говорити про щирість у спілкування та бажання відкритись.
Інформуйте дитину про дане явище, пояснюйте усю небезпеку такої поведінки, донесіть той факт, що мовчати не можна!
Коли ситуація булінгу всеж таки виявлена (ви самі помітили, дитина розповіла, чи повідомив класний керівник і т. д.) слід терміново повідомити адміністрацію школи. Обов’язково пояснити дитині, що її вини в цьому немає, вона невинна. Найчастіше явними агресорами є діти із психічними порушеннями, з порушеннями базових принципів соціалізації.